مجله درمان زخم

معرفی روشها و محصولات جدید درمان زخم

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

درمان زخم بستر

درمان زخم بستر

تمیز کردن و پانسمان زخم بستر برای زخم فشار بستگی به این دارد که زخم چقدر عمیق است . به طور کلی تمیز کردن و پانسمان زخم شامل موارد زیر است : تمیز کردن . اگر پوست آسیب‌دیده شکسته نشود , آن را با یک تمیز کننده نرم بشویید و خشک کنید . هر بار که تعویض لباس عوض می‌شود , تمیز کردن زخم‌های باز با آب یا آب شور ( آب‌نمک ) تمیز می‌شود .
دست خود را به روی باند پیچی زد . بانداژ با باز نگه داشتن زخم بهبود می‌یابد . این باعث ایجاد مانعی در برابر عفونت می‌شود و پوست اطراف را خشک نگه می‌دارد . گزینه‌های Bandage شامل فیلم‌هایی همچون gauzes ، ژل ، ژل ، foams و coverings هستند . شما ممکن است به ترکیبی از لباس نیاز داشته باشید .
از بین بردن بافت آسیب‌دیده برای التیام مناسب ، زخم‌ها باید عاری از آسیب ، مرده یا آلوده باشند . حذف این بافت ( debridement ) با تعدادی از روش‌ها انجام می‌شود ، مانند تخلیه آرام زخم با آب و یا بریدن بافت آسیب‌دیده .
مداخلات دیگر عبارتند از : مواد مخدر برای کنترل درد . داروهای ضد التهاب nonsteroidal مانند ایبوپروفن ( Advil ، Motrin IB ، دیگران ) و naproxen سدیم ( Aleve ) ممکن است درد را کاهش دهند. این می‌تواند قبل یا بعد از تغییر حالت استراحت و مراقبت از زخم ، بسیار مفید باشد . داروهای ضد درد هم می‌توانند در طول درمان زخم نیز مفید باشند .
مواد مخدر برای مبارزه با عفونت . زخم‌هایی که به درد مبتلا می‌شوند را می‌توان با آنتی‌بیوتیک‌های موضعی یا شفاهی درمان کرد .
یک رژیم غذایی سالم . تغذیه خوب ، التیام زخم  بستر را افزایش می‌دهد .
درمان فشار منفی . این روش ، که همچنین بسته شدن به خلا نامیده می‌شود ( vac ) ، از یک دستگاه برای تمیز کردن زخم با مکش استفاده می‌کند .درمان زخم تریتا
۲۹ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۱۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
درمانگر زخم

عوارض زخم بستر چیست؟

عوارض ناشی از زخم فشاری شامل : سلولیت است . سلولیت یک عفونت پوست و بافت‌های نرم متصل به آن است . این بیماری می‌تواند باعث گرما , قرمزی و تورم ناحیه آسیب‌دیده شود . افرادی که آسیب عصبی دارند اغلب درد ناحیه مبتلا به سلولیت را احساس نمی‌کنند .

عفونت‌های استخوان و مفاصل . عفونت ناشی از زخم فشاری می‌تواند به مفاصل و استخوان‌ها سوراخ شود . عفونت‌های مفصلی می‌توانند به غضروف و بافت آسیب برسانند . استئومیلیت استخوان می‌تواند عملکرد مفاصل و مفاصل را کاهش دهد .

سرطان . زخم‌های دراز مدت ( زخم‌ها ) می‌توانند در سپسیس کارسینومای سلول سنگفرشی ظاهر شوند . به ندرت زخم پوستی منجر به سپسیس می‌شود .

پیش‌گیری شما می‌تواند به پیش‌گیری از زخم روی پوست کمک کند . سایر راهبردها شامل مراقبت خوب از پوست , حفظ تغذیه خوب و دریافت مایعات , ترک سیگار , مدیریت استرس و ورزش روزانه می‌شوند .

توصیه‌هایی برای تغییر موقعیت , توصیه‌های زیر را در رابطه با تغییر مکان در یک تخت‌خواب یا صندلی مد نظر قرار دهید : به دفعات وزن خود را تغییر دهید . اگر از ویلچر استفاده می‌کنید , سعی کنید وزن خود را در حدود ۱۰ دقیقه جابجا کنید . درخواست کمک کنید .

اگر ممکن است خود را بلند کنید . اگر قدرت بدنی بالایی دارید , با صندلی چرخ‌دار خود را از روی صندلی بلند کنید .

به یک صندلی چرخ‌دار مخصوص نگاه کنید . برخی از ویلچر به شما اجازه می‌دهند که آن‌ها را کج کنید , که می‌تواند باعث کاهش فشار شود .

بالش‌ها یا تشک را انتخاب کنید که فشار را تسکین دهد . از بالش یا یک تشک مخصوص برای تسکین فشار استفاده کنید و به اطمینان از موقعیت مناسب بدن کمک کنید . از بالش دونات استفاده نکنید چون آن‌ها می‌توانند بر روی بافت اطراف فشار بگذارند .

تراز تخت خود را تنظیم کنید . اگر تخت شما را می ‌توان در سر بالا برد , آن را بیش از ۱۸۰ درجه بالا نبرید . این کار به جلوگیری از برش کمک می‌کند 

توصیه‌هایی برای مراقبت از پوست توصیه‌های زیر برای مراقبت از پوست را در نظر بگیرید : پوست را تمیز و خشک نگه دارید . پوست را با یک تمیز کننده نرم بشویید و نوازش کنید . این روش تمیز کردن را به طور منظم انجام دهید تا نوردهی skin's را با رطوبت ، ادرار و مدفوع محدود کنید .

از پوست محافظت کنید . از پودر تالک ساده برای محافظت از پوست در نقاط اصطکاک استفاده کنید . از لوسیون بر روی پوست خشک استفاده بکنید . در صورت نیاز ، وسائل خواب و لباس را تعویض کنید . مراقب دکمه‌ها در لباس و چین و چروک در تخت‌خواب باشید که باعث خارش پوست می‌شود .

هر روز پوست را بازرسی کنید . روزانه با دقت به پوست خود نگاه کنید تا علائم هشداری از استرس را مشاهده کنید .

اطلاعات بیشتر در وبسایت تریتا

۲۵ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
درمانگر زخم

زخم حاد

ارزیابی زخم حاد مانند تمام ارائه خدمات اورژانسی ، احیا و ثبات بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است . علاوه بر کسانی که نیاز به مداخله فوری دارند ، به دلیل خونریزی شدید ، بیشتر زخم‌ها در طی ارزیابی ثانویه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند . آبیاری و اکتشاف در یک ناحیه روشن می‌تواند به شناسایی محل خونریزی ، اجازه مداخله فوری ، و شناسایی هر گونه نگرانی‌های جراحی اضطراری کمک کند . علاوه بر کاهش حجم ناشی از خونریزی ، زخم‌هایی که شامل بیش از ۱۰ درصد از ناحیه سطحی بدن است با از دست دادن سیال خارج سلولی مرتبط هستند ، ممکن است به زندگی تهدید کننده تبدیل شوند ، و اغلب به مدیریت بیمارستانی نیاز دارند [ ۶ ] .

اهداف اصلی برای مراقبت از زخم ، رسیدن به یک بسته شدن عملکردی ، کاهش خطر بالقوه برای عفونت و به حداقل رساندن تشکیل زخم است [ ۶ ] . به این ترتیب ، یک تاریخچه کامل بیمار برای تعیین خطرات پیامد برای همه زخم‌ها ، از جمله خطرات مربوط به نوع آلودگی بالقوه ، فعالیت در زمان جراحت ، تغییرات کارکردی و هر بیماری comorbid که ممکن است از درمان طبیعی جلوگیری یا کاهش یابد ، مورد نیاز است . جراحت و جراحت در روپوست می‌تواند به مهاجرت باکتری و التهاب و التهاب ناشی از آن کمک کند اگر به طور مناسب مدیریت نشود . عوامل خطر مرتبط برای عفونت ، سن ، دیابت ، افزایش پهنای پارگی ، آلودگی زخم‌ها و یا حضور یک بدن خارجی را افزایش می‌دهد [ ۲ ] . علاوه بر آن ، کزاز ، دارو و سوابق آلرژی باید قبل از شروع مدیریت زخم به دست آید .

زمان آسیب به مدیریت آسیب حاد ، یک بررسی اساسی برای بستن زخم مناسب است . مطالعات برک ، Chisholm و Lammers یک چارچوب برای یک دوره بسته به خوبی تعریف کرده‌اند [ ۹ - ۹ ] . به طور کلی ، ۶ تا ۱۰ ساعت یک دوره زمانی مناسب برای ترمیم پارگی ، با ۱۰ - ۱۲ ساعت برای صورت فلکی بیشتر و پوست سر است . با این حال ، این پیشنهادها زمانی نیازمند ادغام با قضاوت بالینی و پتانسیل آلودگی هستند .

آوار ناشی از زخم می‌تواند هم به عنوان یک آلودگی عفونی و هم آلاینده‌های سمی عمل کند [ ۱۰ ] . زخم‌هایی که در آن خاک یا خاک در آن جا گرفته می‌شوند ، در زمان آسیب آلوده در نظر گرفته می‌شوند و ممکن است نیاز به باز ماندن در صورت عدم قطعیت کافی داشته باشد ، و یا نیاز به یک شسته operative aggressive داشته باشد . زخم بسیار آلوده که کاملا ً تمیز نیست خطر افزایش عفونت غیر هوازی در صورت بسته شدن را دارد [ ۶ ] .

معاینه فیزیکی جراحت نیاز به ارزیابی مکان ، طول ، عرض ، عمق ، نوع بافت در بس‌تر زخم ، neurovascular و وضعیت عملکردی سازه‌های مجاور و آلاینده‌های مرتبط دارد . اگر سازش neurovascular وجود داشته باشد و یا اگر ساختارهای عمیق مانند tendons ، ماهیچه‌ها و یا استخوان در آن دخیل هستند ، مشاوره تخصصی ممکن است تضمین شود . لازم است که تمام زخم‌ها را از طریق یک طیف کامل از حرکت ارزیابی کرده و توجه ویژه‌ای به موقعیت در زمان آسیب داشته باشید. برای افرادی که به تاخیر افتاده‌اند، انتظار می‌رود که عفونت در مواردی از آبسه ثانویه ، زه‌کشی purulent و یا در صورت ظاهر گودی یک سانتی متر فراتر از لبه زخم قرار گیرد . زخم‌هایی که به صورت خشک به نظر می‌رسند ، به علت کم‌خونی موضعی و دیگر عوامل ثانویه gangrene هستند .

اطلاعات بیشتر در وبسایت تریتا

۱۹ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
درمانگر زخم

سوختگی

سوختگی چیست؟

برنز یکی از رایج‌ترین آسیب‌های خانگی به ویژه در میان کودکان است . واژه " سوختن " بیشتر از احساس سوزش مرتبط با این آسیب است . برنز با آسیب شدید پوست مشخص می‌شود که باعث مرگ سلول‌های پوست می‌شود .

اکثر مردم می‌توانند بدون عواقب وخیم سلامتی ، بسته به علت و درجه آسیب ، از سوختگی جان سالم به در ببرند. سوختگی‌های جدی بیشتر به مراقبت‌های اورژانسی اورژانسی برای پیش‌گیری از عوارض و مرگ نیاز دارند .

سطوح سوختگی

سه نوع سوختگی وجود دارد : درجه اول , دوم و سوم . هر درجه براساس شدت آسیب به پوست است و درجه اول شدیدترین و سومین درجه است . خسارات شامل :

سوختگی‌های درجه اول : پوست قرمز و قهوه‌ای

سوختگی درجه دو : تاول زدن و ضخیم شدن پوست

سوختگی‌های درجه سوم : ضخامت گسترده با ظاهری سفید و چرمی

همچنین سوختگی‌های درجه چهار وجود دارد . این نوع سوختگی شامل تمام علایم سوختگی درجه سوم است و همچنین فراتر از پوست به تاندون‌ها و استخوان‌ها نیز کشیده می‌شود .

سوختگی به دلایل مختلفی از جمله :

داغ از مایعات داغ و جوشان

سوختگی شیمیایی

سوختگی الکتریکی

آتش که از کبریت , شمع و فندک شعله می‌کشد

نوردهی بیش از حد خورشید

نوع سوختگی براساس علت آن نیست . برای مثال , سوختگی می‌تواند هر سه سوختگی را بسته به اینکه چقدر مایع است و تا چه مدت در تماس با پوست باقی بماند .

سوختگی‌های شیمیایی و الکتریکی توجه فوری پزشکی را تضمین می‌کنند , زیرا می‌توانند بر درون بدن تاثیر بگذارند حتی اگر آسیب پوستی کوچک باشد .

برای مطالعه بیشتر به وبسایت تریتا سر بزنید.

۰۷ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
درمانگر زخم