ارزیابی زخم حاد مانند تمام ارائه خدمات اورژانسی ، احیا و ثبات بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است . علاوه بر کسانی که نیاز به مداخله فوری دارند ، به دلیل خونریزی شدید ، بیشتر زخم‌ها در طی ارزیابی ثانویه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند . آبیاری و اکتشاف در یک ناحیه روشن می‌تواند به شناسایی محل خونریزی ، اجازه مداخله فوری ، و شناسایی هر گونه نگرانی‌های جراحی اضطراری کمک کند . علاوه بر کاهش حجم ناشی از خونریزی ، زخم‌هایی که شامل بیش از ۱۰ درصد از ناحیه سطحی بدن است با از دست دادن سیال خارج سلولی مرتبط هستند ، ممکن است به زندگی تهدید کننده تبدیل شوند ، و اغلب به مدیریت بیمارستانی نیاز دارند [ ۶ ] .

اهداف اصلی برای مراقبت از زخم ، رسیدن به یک بسته شدن عملکردی ، کاهش خطر بالقوه برای عفونت و به حداقل رساندن تشکیل زخم است [ ۶ ] . به این ترتیب ، یک تاریخچه کامل بیمار برای تعیین خطرات پیامد برای همه زخم‌ها ، از جمله خطرات مربوط به نوع آلودگی بالقوه ، فعالیت در زمان جراحت ، تغییرات کارکردی و هر بیماری comorbid که ممکن است از درمان طبیعی جلوگیری یا کاهش یابد ، مورد نیاز است . جراحت و جراحت در روپوست می‌تواند به مهاجرت باکتری و التهاب و التهاب ناشی از آن کمک کند اگر به طور مناسب مدیریت نشود . عوامل خطر مرتبط برای عفونت ، سن ، دیابت ، افزایش پهنای پارگی ، آلودگی زخم‌ها و یا حضور یک بدن خارجی را افزایش می‌دهد [ ۲ ] . علاوه بر آن ، کزاز ، دارو و سوابق آلرژی باید قبل از شروع مدیریت زخم به دست آید .

زمان آسیب به مدیریت آسیب حاد ، یک بررسی اساسی برای بستن زخم مناسب است . مطالعات برک ، Chisholm و Lammers یک چارچوب برای یک دوره بسته به خوبی تعریف کرده‌اند [ ۹ - ۹ ] . به طور کلی ، ۶ تا ۱۰ ساعت یک دوره زمانی مناسب برای ترمیم پارگی ، با ۱۰ - ۱۲ ساعت برای صورت فلکی بیشتر و پوست سر است . با این حال ، این پیشنهادها زمانی نیازمند ادغام با قضاوت بالینی و پتانسیل آلودگی هستند .

آوار ناشی از زخم می‌تواند هم به عنوان یک آلودگی عفونی و هم آلاینده‌های سمی عمل کند [ ۱۰ ] . زخم‌هایی که در آن خاک یا خاک در آن جا گرفته می‌شوند ، در زمان آسیب آلوده در نظر گرفته می‌شوند و ممکن است نیاز به باز ماندن در صورت عدم قطعیت کافی داشته باشد ، و یا نیاز به یک شسته operative aggressive داشته باشد . زخم بسیار آلوده که کاملا ً تمیز نیست خطر افزایش عفونت غیر هوازی در صورت بسته شدن را دارد [ ۶ ] .

معاینه فیزیکی جراحت نیاز به ارزیابی مکان ، طول ، عرض ، عمق ، نوع بافت در بس‌تر زخم ، neurovascular و وضعیت عملکردی سازه‌های مجاور و آلاینده‌های مرتبط دارد . اگر سازش neurovascular وجود داشته باشد و یا اگر ساختارهای عمیق مانند tendons ، ماهیچه‌ها و یا استخوان در آن دخیل هستند ، مشاوره تخصصی ممکن است تضمین شود . لازم است که تمام زخم‌ها را از طریق یک طیف کامل از حرکت ارزیابی کرده و توجه ویژه‌ای به موقعیت در زمان آسیب داشته باشید. برای افرادی که به تاخیر افتاده‌اند، انتظار می‌رود که عفونت در مواردی از آبسه ثانویه ، زه‌کشی purulent و یا در صورت ظاهر گودی یک سانتی متر فراتر از لبه زخم قرار گیرد . زخم‌هایی که به صورت خشک به نظر می‌رسند ، به علت کم‌خونی موضعی و دیگر عوامل ثانویه gangrene هستند .

اطلاعات بیشتر در وبسایت تریتا