مراقبت از زخم پای دیابتی

ارزیابی ارزیابی آسیب پای باید شامل ارزیابی وضعیت عصبی ، وضعیت عروقی ، و ارزیابی خود زخم باشد . وضعیت عصبی را می‌توان با استفاده از Semmes - Weinstein چک کرد تا مشخص شود که آیا بیمار "احساس محافظ " دارد یا خیر ، که به معنای تعیین این مساله است که آیا بیمار در برابر ۱۰ گرم monofilament بیمار است یا خیر ( شکل ۱ ) .
ابزار مفید دیگر شاخه کوک ۱۲۸ درجه سانتی گراد است ، که می‌تواند برای تعیین اینکه آیا احساس patient's به وسیله چک کردن قوزک پا و اولین اتصالات metatarsal - phalangeal سالم است یا نه ، استفاده شود . ایده این است که neuropathies متابولیک در شدت گرادیان دارند و most شدید هستند . بنابراین ، یک بیمار که قادر به احساس لرزش در انگشت بزرگ نیست اما می‌تواند وقتی که چنگال تنظیم بلافاصله از پنجه پا به قوزک پا منتقل می‌شود ، یک شیب را در احساس ناخوشی متابولیک نشان دهد . به طور کلی ، پس از زمانی که بیمار دیگر نمی‌تواند لرزش انگشتان بزرگ را حس کند ، شما نباید قادر به حس لرزش انگشتان خود برای بیش از ۱۰ ثانیه باشد . بسیاری از بیماران با احساس معمولی تنها تفاوت بین احساس در انگشت و احساس در دست practitioner's ۳ ثانیه را نشان می‌دهند .
هر دوی این تست‌ها می‌توانند به سرعت در هر تنظیمات اداری انجام شوند . واکنش‌های آشیل و patellar را نیز می‌توان به راحتی کنترل کرد ، اما در ارزیابی ناخوشی مبتلا به دیابت غیرقابل اطمینان هستند . تحلیل عمیق ‌تری را می‌توان با استفاده از vibrometer انجام داد ( وسیله‌ای که برای اندازه‌گیری دقیق‌تر مفهوم vibratory طراحی شده‌است ) ، ارزیابی مفهوم درجه‌حرارت ، انجام مطالعات هدایت عصبی ، و کنترل وضعیت و تعادل موقعیت . این تست‌ها معمولا ً در آزمایشگاه نورولوژیکی انجام می‌شوند . بررسی دقیق ‌تری از ناخوشی محیطی در ژورنال مراقبت از دیابت منتشر شده‌است و به صورت آنلاین در متن کامل در دسترس نیست . ۳ ارزیابی Vascular برای درمان زخم دیابتی نهایی مهم است و در ارزیابی زخم دیابت ضروری است . ارزیابی Vascular شامل چک کردن ضربه‌های پدال گاز ، the pedis روی the پا ، و نبض tibial عقبی در پشت the میانی و نیز در حال پر کردن غنیمت در برابر ارقام است . زمان پر کردن غنیمت با فشار دادن یک انگشت به اندازه کافی برای ایجاد پوست به blanch و سپس شمردن ثانیه برای رنگ پوست برای بازگشت ارزیابی می‌شود . زمان پر کردن تخلخل ۵ ثانیه طول می‌کشد . اگر پالس‌های پدال گاز nonpalpable باشند ، بیمار باید برای ارزیابی بیشتر به آزمایشگاه آوندی بشه که شامل چک کردن فشارهای شریانی در قسمت پایین اثر شکل‌های موجی اثر داپلر و ثبت پالس صوتی است . شاخص brachial قوزک پا اغلب به دلیل فشارهای بالا ناشی از arteries noncompressible مفید نیست . با این حال ، فشار پنجه در تعیین پتانسیل التیام زخم بسیار مفید است . علاوه بر این ، اندازه‌گیری‌های اکسیژن transcutaneous اغلب در تعیین این که آیا زخم پا می‌تواند التیام پیدا کند ، مفید هستند .
ارزیابی ulcer باید شامل مستندسازی موقعیت ، اندازه ، شکل ، عمق ، پایه و مرز باشد . یک کاوشگر فولاد ضد زنگ استریل برای ارزیابی وجود سینوس‌ها کمک می‌کند و مشخص می‌کند که آیا یک کاوشگر زخم به تاندون ، مفصل و یا استخوان نیاز دارد یا خیر . اشعه‌های ایکس باید روی همه زخم‌های عمیق یا عفونی داده شوند ، اما تصویربرداری تشدید مغناطیسی اغلب مفید است زیرا در تشخیص osteomyelitis و abscesses عمیق حساسیت بیشتری دارد . علائم عفونت مانند حضور of ، بو ، یا purulent purulent باید ثبت شوند ، و فرهنگ‌های هوازی و غیر هوازی باید از هر purulent purulent به دست آیند . ثابت شده‌است که باز کردن یک پایه زخم خشک یا خشک بی‌فایده است زیرا بیشتر زخم‌ها colonized هستند و این عمل منجر به overprescribing آنتی‌بیوتیک می‌شود .

 

 

تریتا