درمان زخم بستر

تمیز کردن و پانسمان زخم بستر برای زخم فشار بستگی به این دارد که زخم چقدر عمیق است . به طور کلی تمیز کردن و پانسمان زخم شامل موارد زیر است : تمیز کردن . اگر پوست آسیب‌دیده شکسته نشود , آن را با یک تمیز کننده نرم بشویید و خشک کنید . هر بار که تعویض لباس عوض می‌شود , تمیز کردن زخم‌های باز با آب یا آب شور ( آب‌نمک ) تمیز می‌شود .
دست خود را به روی باند پیچی زد . بانداژ با باز نگه داشتن زخم بهبود می‌یابد . این باعث ایجاد مانعی در برابر عفونت می‌شود و پوست اطراف را خشک نگه می‌دارد . گزینه‌های Bandage شامل فیلم‌هایی همچون gauzes ، ژل ، ژل ، foams و coverings هستند . شما ممکن است به ترکیبی از لباس نیاز داشته باشید .
از بین بردن بافت آسیب‌دیده برای التیام مناسب ، زخم‌ها باید عاری از آسیب ، مرده یا آلوده باشند . حذف این بافت ( debridement ) با تعدادی از روش‌ها انجام می‌شود ، مانند تخلیه آرام زخم با آب و یا بریدن بافت آسیب‌دیده .
مداخلات دیگر عبارتند از : مواد مخدر برای کنترل درد . داروهای ضد التهاب nonsteroidal مانند ایبوپروفن ( Advil ، Motrin IB ، دیگران ) و naproxen سدیم ( Aleve ) ممکن است درد را کاهش دهند. این می‌تواند قبل یا بعد از تغییر حالت استراحت و مراقبت از زخم ، بسیار مفید باشد . داروهای ضد درد هم می‌توانند در طول درمان زخم نیز مفید باشند .
مواد مخدر برای مبارزه با عفونت . زخم‌هایی که به درد مبتلا می‌شوند را می‌توان با آنتی‌بیوتیک‌های موضعی یا شفاهی درمان کرد .
یک رژیم غذایی سالم . تغذیه خوب ، التیام زخم  بستر را افزایش می‌دهد .
درمان فشار منفی . این روش ، که همچنین بسته شدن به خلا نامیده می‌شود ( vac ) ، از یک دستگاه برای تمیز کردن زخم با مکش استفاده می‌کند .درمان زخم تریتا